פליאו – הדרך הטבעית

שלום לקורא/ת החדש/ה

גישת ה"פליאו" לבריאות משתמשת בידע על האבולוציה של המין האנושי בתוספת המיטב מהידע המדעי המודרני כמסגרת רחבה להדרכה בבחירות יומיומיות באשר לתזונה, כושר, רפואה ותוספים. העקרונות התזונתיים הבסיסיים של הפליאו הם להימנע מדגנים ובעיקר חיטה, סוכר ושמנים תעשייתיים רב בלתי רוויים מזרעים (תירס, סויה, חמניות) לטובת חלבון ושומן מן החי, ביצים וירקות.

שמי מיקי בן דור, חוקר בחוג לארכיאולוגיה באוניברסיטת תל אביב בנושא הקשר בין תזונה ואבולוציה. העסוק המעמיק בנושא הנ"ל, שכולל קריאת אלפי מאמרים מדעיים וכתיבת מספר מאמרים הביא אותי למסקנה שמקור רוב מחלות האבולוציה, כמו מחלות לב, מחלות אוטואימוניות וסרטן הוא בתזונה המומלצת הלא נכונה, השונה לחלוטין מהתזונה שגופנו הותאם אליה אבולוציונית. בניגוד לאינפורמציה הנמצאת באתרי צמחונים, השיניים ומערכת העיכול שלנו מותאמים לצריכה של כמות גבוהה של בשר ושומן וכך גם מערכות נוספות בגוף. אין לי קשר מיוחד, רגשי או אחר, לבשר והסיבה היחידה שאני צורך הרבה מזון מן החי היא כי אני משוכנע מעיבוד האינפורמציה שמצאתי במשך השנים שזו האופציה התזונתית הטבעית ביותר ולכן גם הבטוחה ביותר לרובנו.

תזונת פליאו מוכיחה את עצמה כנכונה לא רק בהיבט התאורטי. היא זוכה להצלחה יוצאת מן הכלל בארה"ב וכבר ב- 2011 זכתה להיות במקום הראשון כטרנד התזונתי של השנה במגזין Sharp וב-2013 כדיאטה הפופולרית בגוגל. באחרונה נהנות גרסאות של הפליאו כמו דיאטה קטוגנית ודיאטה קרניבורית מעליה בפופולריות. הצלחתה של הגישה היא תולדה של סיפורי הצלחה שעוברים מפה לאוזן או מפורסמים בבלוגים השונים. הרזיה, רפוי או הקלה במחלות מעיים רבות ובמחלות אוטואימוניות חשוכות מרפא ובעיקר שיפור כמעט מיידי ברמת הערנות לאורך היום מניעים אנשים שניסו אותה לרוץ ולספר מניסיונם. בספטמבר 2012 פתחתי קבוצה בפייסבוק שנקראת Paleo Israel ובה כיום אלפי חברים. ריכוז של ניסיונם של חברים המקיימים פליאו ניתן למצוא במאגר עדויות שאנו צוברים.

לאחרונה יצא לאור ספר נפלא בעברית על פליאו הנקרא "הסוד הקדמוני" מאת דעאל שלו. יש מספר בלוגים בעברית שאפשר למצוא בקלות בחיפוש בגוגל תחת "פליאו" או "דל פחמימות" שהוא קרוב משפחה של פליאו.

הבלוג הזה מכיל כבר מעל ל-200 פוסטים וכדאי להשתמש בתיבת החיפוש כדי למצוא אינפורמציה בנושאים ספציפיים.

אינני עוסק בטיפול קליני ואינני רופא ולכן לא אוכל להתייחס למקרים על בסיס אישי. מצד שני ההמלצות פה מתייחסות רק לתזונה ותוספים שאינם תרופות. בכל שינוי תרופתי, כמו הימנעות מסטטינים למשל, יש להיוועץ ברופא ולא להסתמך על האינפורמציה המוצגת פה.

בהצלחה.

מיקי

נ.ב. (מטבעו הבלוג הזה מושך תגובות של טבעונים וצמחונים. המדיניות שלי היא לא לפרסמם כי פרסומם פה היה מחייב אותי לבלות זמן רב בכתיבת תשובות שאת רובן אפשר למצוא פה בפוסטים השונים. אני מעדיף להקדיש את זמני ללימוד ולא לוויכוחים. צמחונים וטבעונים שבאמת מתעניינים בטיעונים שלי על הסכנה הבריאותית שבאורח החיים הזה יוכלו למצוא פה חומר מדעי רב בנושא על ידי שימוש במנגנון החיפוש.)

 

Be Sociable, Share!
פורסם בקטגוריה כללי. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

סגור לתגובות.